👈 دریافت مشاوره رایگان : 09149822008 👉

آموزش کود دهی درخت گردو (صفر تا صد) در فراز نهال

نکات کود دهی درخت گردو که در هیچ جا نخوانده اید!

وقتی صحبت از درخت گردو به میان می آید، همه به یاد میوه ی خوش طعم و لذیذ، برگ های بسیار مفید و همچنین چوب ارزشمند و با کیفیت آن می افتند. بی شک درخت گردو از انواع درختان محبوب و پر کاربرد و بسیار سود ده در میان کشاورزان و باغداران به شمار می آید و البته این محبوبیت و جذابیت درخت گردو به دلیل ویژگی های منحصر به فرد آن مانند طول عمر زیاد، مقاومت در برابر آفات و بیماری ها و همچنین باردهی و سود دهی زیاد می باشد. البته لازم به ذکر است که این درخت ارزشمند مانند سایر گیاهان و درختان میوه نیازمند توجه و مراقبت می باشد. از روش های مراقبتی درخت گردو می توان به کوددهی مناسب و اندازه اشاره کرد.

در این مطلب قصد داریم به بررسی کود دهی درخت گردو و همچنین مناسب ترین روش ها و بهترین زمان کود دهی درخت گردو  بپردازیم و مهم ترین نکات در این زمینه را برای شما عزیزان مطرح کنیم، پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

کود چیست و چه انواعی دارد؟

کود به فرآورده های طبیعی یا غیر طبیعی در کشاورزی گفته می شود که به خاک اضافه شده تا مواد معدنی و مورد نیاز را تامین کند و همچنین موجب بالا رفتن بازده درخت و یا گیاه گردد. اضافه کردن کود به خاک برای داشتن گیاه و یا درختی سالم و قوی لازم و ضروری است.

کود ها بسته به مواد تشکیل دهنده ی خود به چند دسته تقسیم می شوند؛  کود شیمیایی، کود آلی (ارگانیک) و کود زیستی (بیولوژیک). بسته به شرایط و موقعیت های متفاوت، کود های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

چرا کود دهی درخت گردو لازم است؟

همانطور که می دانید درخت گردو از انواع درختان بسیار ارزشمند به شمار می آید. ارزشمندی این درخت به دلیل مورد استفاده قرار گرفتن تمامی بخش های آن مثل؛ میوه، برگ و حتی چوب آن است. بنابر این سلامتی و بار دهی مناسب این درخت بسیار اهمیت دارد. کود دهی درخت گردو نیز مانند آبیاری اصولی، هرس به موقع، سمپاشی و … از انواع روش های مراقبتی درخت گردو می باشد. کود دهی اصولی و درست موجب افزایش باردهی و کیفیت محصولات و همچنین سلامتی کلی درخت می گردد. هر چقدر درخت گردو سالم تر باشد و نیاز به مواد معدنی آن تامین شده باشد، قطعا مقاومت بالا تری را در مقابل آفات و بیماری ها نشان خواهد داد.

 

مهم ترین نکته قبل از کود دهی درخت گردو

نکته ای که قبل از کود دهی درخت گردو یا هر روش مراقبتی دیگری باید مدنظر داشته باشید، انتخاب بهترین نهال گردو می باشد. خرید مناسب ترین نهال گردو، نیازمند دقت فراوان و ریز بینی شماست چرا که انتخاب بهترین نهال نیاز به تشخیص سالم بودن بدنه، برگ ها، ریشه ها، محل پیوند نهال، لیبیل استاندارد و …. دارد. اما نگران نباشید زیرا فراز نهال، منبع معتبر خرید نهال گردو در ایران در کنار شماست. شما می توانید با مطالعه ی وبسایت نهالستان فراز نهال، به تنوع بالایی از سالم ترین نهال های گردو با بهترین قیمت ها دست پیدا کنید و به راحتی برای خرید اینترنتی بهترین نهال گردو مناسب خود اقدام فرمایید. موضوع مهم قبل از کود دهی درخت گردو، توجه به ویژگی های نهال گردو مورد نظر است، چرا که اگر به اقلیم مناسب، نیاز نوری و یا ارتفاع از سطح دریای مناسب نهال گردوی شما توجه نشود، درخت گردوی شما باردهی مناسبی نخواهد داشت.

 

 

 

بهترین کود درخت گردو چیست؟

در صورتی که باغی پر از درختان گردو دارید و یا حتی به فکر احداث باغ گردو می باشید مطمئن باشید بهترین راه برای افزایش چشمگیر عملکرد و بار دهی درختان شما، کود دهی درخت گردو می باشد. همانطور که ذکر شد، کود ها دارای انواع و دسته بندی های متفاوتی می باشند. هر نوع کود در هر دسته ای که قرار داشته باشد، تاثیر خاص خود را خواهد گذاشت. در واقع کود مانند غذای کودک می باشد که برای رشد و سلامت کودک لازم و ضروری است. انتخاب بهترین نوع کود و مناسب ترین زمان کوددهی می تواند معجزه ای باور نکردنی در روند محصول دهی باغات شما ایجاد کند. همانطور که گفته شد هر نوع کود تاثیر متفاوتی از خود به جای می گذارد برای مثال، کود های نیترات باعث تولید اسید آمینه شده و موجب بار دهی بیشتر درخت گردو در دراز مدت خواهد شد. کود های فسفات، فسفر لازم برای تولید ATP را فراهم می کند که این امر در افزایش میزان فتوسنتز نقش موثری دارد. کود های پتاسیم موجب افزایش ضخامت دیواره ی سلولی شده و بهره وری را در درختان گردو بیشتر می کند.

 

چه میزان کود برای درخت گردو نیاز است؟

همانطور که ذکر شد، استفاده از هر نوع از کود های اساسی کاری منحصر به فرد انجام می دهد و تاثیر خاص خود را بر روی درخت گردوی شما می گذارد. حال اینکه به چه میزان و در چه زمانی از هر کدام از کود های ذکر شده استفاده گردد مهم است. می توان گفت در سه سال اول پس از کاشت نهال گردو، میزان استفاده از کود نیترات باید بیشتر از میزان دو نوع دیگر باشد. البته در نظر داشته باشید که این تقسیم بندی در میزان کود ها، در زمانی که درخت گردو به بلوغ رسید متفاوت خواهد شد. علاوه بر کود های ذکر شده، استفاده از کود دامی برای درخت گردو نیز الزامی است. بهترین زمان برای استفاده از کود دامی برای درخت گردو، زمانی است که نهال گردو کاشته می شود.

 

بهترین زمان کوددهی درخت گردو

تعیین بهترین زمان و همچنین مناسب ترین کود برای درخت گردوی شما وابسته به چندین متغیر می باشد. آزمایش خاک بهترین راه برای کسب اطلاعات کافی راجع به میزان مواد معدنی موجود و پیدا کردن متغیر ها می باشد. شما می توانید با استفاده از آزمایش خاک به مناسب ترین کود برای باغ خود و همچنین بهترین زمان کود دهی درخت گردو دست پیدا کنید.

 

 

جمع بندی کوددهی درخت گردو

درخت گردو در ردیف درختان ارزشمند و همینطور حساس قرار می گیرند. توجه به سلامتی و رشد و عملکرد درخت گردو بسیار مهم است. یکی از راهکار های مناسب برای تقویت رشد و عملکرد درخت گردو، استفاده از کود مناسب درخت گردو می باشد. در این مطلب به تعریف کود و بررسی انواع کود مناسب درخت گردو و تعیین بهترین زمان کوددهی درخت گردو گفته شد. شما می توانید با مطالعه ی این مطلب و یادگیری نحوه ی اصولی کوددهی درخت گردو انتظار بهترین عملکرد را از باغات گردوی خود داشته باشید.

امتیاز دهید post

به اشتراک بگذارید

فراز نهال

فراز نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره رایگان

پیشنهاد مطالعه

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
منو
حساب کاربری من

اینستاگرام

تماس

قیمت

خانه

جستجو

تلگرام

واتساپ

تماس با نهالستان:

جهت دریافت مشاوره و یا خرید نهال ، کافیست روی یکی از راه های ارتباطی زیر کلیک نمایید.

امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 است

هم اکنون ساعت 12:33:12 قبل از ظهر میباشد

(نهالستان باز است)

09149822008

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 22:00
مدیر پشتیبانی و فروش

09144832737

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 22:00
مدیر فروش

09149822008

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 22:00
پشتیبانی واتس آپ

09149822008

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 22:00
پشتیبانی تلگرام