معرفی نهال

گردو ژنوتیپ راز مخفی پولدارشدن در ایران

توصیه های فراز نهال برای پولدار شدن از کاشت نهال گردو :

نهال گردو ژنوتیپ برتر؛ یکی از گردوهای بومی ایران می باشد که طی اصلاحات ژنتیکی که به روی آن صورت گرفته است توانسته در چند سال اخیر بازار بسیار زیادی را جذب خود نماید ومخصوص مناطق سردسیری  ونیمه سردسیری است .انتخاب مکان مناسب برای کاشت نهال گردو اگر شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر، به دنبال راهی برای پولدار شدن هستید، کاشت نهال گردو می‌تواند یک راه حل مناسب باشد. گردوی ایران، با کیفیت بالا و طعم لذیذش، در بازار جهانی محبوبیت زیادی دارد و به شما این امکان را می‌دهد که درآمد خوبی کسب کنید. اما برای رسیدن به موفقیت در کاشت گردو، باید از ابتدا تا انتها به موارد مختلفی توجه کنید.

.

ویژگی های گردوی ژنوتیپ تیپ 7 فراز نهال : 

  • خیلی دیرگل
  • بسیار پر بار
  • 8 الی 10 تن در هکتار
  • باردهی جانبی
  • دارای خصوصیات مهم آپومکسی
  • مغز بالای 60 درصد
  • باردهی مجدد پس از سرمای بهاره
  • مقاوم بر سرمای زمستانی
  • زود خزان
  • لنترال دهی
  • فاصله کاشت 7 در 7
  • مقاومت و سازگاری تا ارتفاع 2500 متر از سطح دریا
  • باردهی از سال اول (خودگرده افشان)و باردهی یکدست

مزایای کاشت گردوی ژنوتیپ 7 : 

گردو ژنوتیپ تیپ ۷‌ پیوندی یک گردوی پنج قلو است که به صورت صد در صد باردهی جانبی دارد. این گردو حالت تخم مرغی دارد و مغز آن سفید است. چربی موجود در مغز این گردو نیز زیاد است. با توجه به ساختاری که میوه این درخت گردو دارد، می‌توان به راحتی مغز آن را از پوستش جدا کرد. گفته شده است که وزن هر کدام از گردوهایی که این درخت دارد ۱۶ گرم است. ۶۰ درصد وزن اصلی گردوهای این درخت را مغزی با طعم عالی خواص زیاد تشکیل می‌دهد.

باردهی  گردو ژنوتیپ :

ویژگی دیگری که این نهال دارد این است که یک سال پس از کاشت باردهی دارد. اگر قرار است برای اهداف تجاری از گردو ژنوتیپ تیپ ۷‌ پیوندی استفاده کنید، باید چهار الی پنج سال منتظر باردهی این درخت باشید. افزون بر آن که از همان سال‌های اولیه مقادیر اندک از گردوهای این درخت را برداشت خواهید کرد. توجه داشته باشید که به دلیل این که این درخت گردو نیازی به گرده افشانی ندارد چرا که شکوفه نر و ماده آن بر روی یک پایه ایجاد می‌شود. از این جهت این گردو را جزو گردوهای اقتصادی می‌دانند. از سال چهارم به بعد میزان باردهی این درخت به ۱۵ الی ۲۰ کیلو‌ گردو می‌رسد. در سال پنجم هم این میزان به ۵۰ الی ۷۰ کیلوگرم می‌رسد.

مقاومت بالانسبت سرما :

نهال ژنوتیپ تیپ 7 مقاومت نسبی در برابر سرما دارد ونسبت به گردو های محلی دارد. شما در مناطق سردسیری، کوهستانی و معتدل می توانید به راحتی این نهال را کشت کنید بی آنکه نگران سرمای بهاره باشید. مقاوم بودن این رقم گردو در برابر سرما علاوه بر آنکه مانع افت کیفیت محصولات آن نمی شود بلکه بسیار پر بار است و باردهی خوشه ای هم دارد که باعث شده به یک انتخاب اقتصادی تبدیل شود وهمچنین شرایط وفق پذیری گردوی ژنوتیپ بامحیطی که کاشت میشود باعث محبوبیت دوچندان این درخت به الباقی ارقام میشود .

طول عمر اقتصادی :

گفته شده است که ول عمر اقتصادی این محصول بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال است. این نوع از درختان پاکوتاه گردو به نسبت سایز درختانی که قد بلندی هم دارند، باردهی بیشتری دارند. چیزی که حتی از تصور هم خارج است.

شرایط اقلیمی :

معمولا باغداران این مدل از گردوها را طی ۱۵۰ الی ۴۰۰ ساعت سرما به عمل می‌آورند. به همین دلیل توصیه می‌شود که این نهال‌ها را در باغ‌هایی که در مناطق سردسیر قرار گرفته‌اند، بکارید. جالب است بدانید که‌ گردوهای تیپ ۷ ژنوتیپ را به نسبت گردوهای بذری برتر وبالاتر می‌دانند.

تمامی افرادی که به دنبال باغی پربازده و سودآور هستند و از همه مهم‌‌تر این که زمینی مناسب باغ در مناطق سردسیر دارند، می‌توانند از این نهال استفاده کنند. نهال ژنوتیپ تیپ7 از سال اول باردهی خود را آغاز میکند به کار گرفتن این نهال باعث می‌شود که پس از چهار سال شما به سود اقتصادی بالایی برسید. سودی که حتی خودتان هم از دیدن ارقام آن متعجب هستید.توجه داشته باشید که عمر اقتصادی این درخت حداکثر ۱۵۰ سال است. اما اگر بتوانید به درستی به آن کود بدهید، سم پاشی را به موقع انجام دهید. آبیاری خوبی هم داشته باشید، صد در صد عمر این درخت را افزایش خواهید داشت. به طور کلی با اهداف تجاری و کسب درآمد از گردو ژنوتیپ تیپ ۷‌ استفاده می‌کنند.

درآمدی بی پایان و سودآوری چشمگیر با خرید گردو ژنوتیپ 7

باورتان نمی شود اگر بگوییم که برترین و تجاری ترین رقم گردو ژنوتیپ هم در فرازنهال نه تنها به قیمت 80 هزار تومان به فروش می رسد. گردو ژنوتیپ 7 نسبت به تمام ارقام گردو ژنوتیپ برتری ویژه ای دارد و عملکرد آن غیر قابل انتظار است. باردهی این نهال به قدری بالا است که دست تنها از پس آن بر نمی آیید و حتماً باید در زمان برداشت محصول از نیروی انسانی بیشتری استفاده کنید.

فراز نهال یکی از بزرگترین تولید کننده این نهال در سطح کشور است و گردو ژنوتیپ 7 مزایای بی شماری دارد که از جمله آن ها می توان به عملکرد فوق العاده، مقاومت در برابر آفات، تولید محصولاتی درشت و با درصد پوچی نزدیک به صفر، عدم نیاز به رقم گرده افشان و طول عمر بالا اشاره کرد. البته مزایای این نهال فراتر از این چند مورد است که در طی کاشت و برداشت محصول، متوجه آن ها خواهید شد.

این رقم نیاز آبی بسیار کمی دارد؛ در نتیجه می توانید آن را به صورت نیمه دیم بکارید و از شر هزینه های سنگین آبیاری زمین خود خلاص شوید. اگر بهترین شرایط را برای رشد نهال فراهم کنید و تمام نکاتی که کارشناسان فراز نهال در زمان خرید به شما تذکر می دهند را رعایت نمایید، می توانید در هر هکتار تا 15تن محصول را هم برداشت کنید، اما اگر به همان روش قدیمی خود گردو ژنوتیپ 7 را بکارید، باردهی آن کاهش یافته و 7 تا 10 تن در هر هکتار می رسد.

احداث باغ گردو فرصتی برای سرمایه گذاری پایدار و سودآور 

احداث باغ گردو، فرصتی برای سرمایه گذاری پایدار و سودآور محسوب می‌شود چند علت اقتصادی برای ثابت کردن این فرضیه ارائه می‌دهیم:

تقاضای بالا و قیمت پایدار میوه گردو که تحت تاثیر هیچ گونه شرایط سیاسی و ارزی قرار نمی‌گیرد. راه‌اندازی باغات نوین حرفه‌ای باعث شده تا هزینه نگهداری باغ گردو در طول سال صرفه‌جویی شده و تا ۵۰ درصد کاهش یابد. برخی از کارشناسان نهالستان معتقد هستند، دوره بازگشت سرمایه کوتاه مدت است. ولی شما دوره بازگشت سرمایه را ۵ سال و دوره اوج درآمد را ۱۲ سال در نظر بگیرید.  به دلیل صادرات گسترده محصولات گردو و قدرت رقابتی بالا در بازار جهانی، این محصولات می‌توانند منبعی قوی ارزآوری باشد، طبق آماری که از گمرک کشور ایران در مهر ماه سال ۱۴۰۲ منتشر شده در سال گذشته نزدیک به ۵۶۰ تن میوه گردو ساده شده و مبلغ ارزآوری نیز برابر با ۴,۳۰۲,۷۷۶ دلار بود.

کلام اخر : 

به عنوان یک کشاورز هوشمند و آینده‌نگر، انتخاب نهال مناسب یکی از مهمترین تصمیماتی است که برای کشت و کار خود می‌گیرید. با توجه به تغییرات محیطی و اقتصادی، انتخاب نهال‌های با کیفیت و بازدهی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. کارشناسان ومهندسین نهالستان فراز نهال با افتخار به شما اطلاع می‌دهند که از آخرین تکنولوژی‌ها و روش‌های پرورش نهال بهره می‌برند وبااستفاده از کادر مجرب مشاوره های لازم برای احداث باغ زیبا واقتصادی همراه همیشه گی شما کشاورزان عزیز است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید به کارت بیاد
بستن
دکمه بازگشت به بالا