معرفی نهال

بهترین نهال های صنوبر

درخت صنوبر به دلیل محبوبیت زیادواستفاده های متنوع که در صنعت چوب دارد در کشور عزیزمان از نهال های پرطرفدار برای کاشت محسوب میشود نهال صنوبر ازدسته درختانی است که نیاز ابی بالایی دارد با کاشتن باغ صنوبر میتوانید درآمد میلیاردی داشته باشید واز لذت باغداری بهرمندشوید زیرا صنوبر درخت کم دردسر با سود آوری بالاست

دراین مقاله تلاش میکنیم بهترین ارقام رابرای کشاورزان عزیز معرفی کنیم :

نهال صنوبر نیقرای ترک : نهال صنوبر نیقرای ترک دارای تنه ی سفید است و سریعالرشد ترین جنس صنوبر محسوب میشود ونیاز ابی بالای داردومحبوب ترین جنس صنوبر برای استفاده ی چوب است و 7 الی 8 سالگی به برش میرسد.

خاک مناسب برای کاشت صنوبر خاک ماسه ی زهکشی شده است اگر خاک زمین تان رسی است بهتراست درصد مناسبی از ماسه بادی +هیومیک اسید به ترکیب خاکتان اضافه کنید تاشاهد رشد بهتری باشید .

نهال صنوبرترک مخصوص اقلیم سردسیری ومعتدل است .

صنوبر کبوده تبریزی : نهال صنوبر کبوده دارای تنه ی آبی رنگ است . و نسبت به صنوبر نیقرای ترک رشد کمتری دارد مزیت این نهال به بقیه ی صنوبر ها این است که نسبت به آفات و شوری زمین وگرما مقاومت بیشتری دارد و 10 الی 12سالگی به برش میرسد چوب آن به دلیل طولانی پروسه ی رشد طولانی که دارد سنگین تراست وازمرغوبیت خوبی برخوردار است ودر منطقه های معتدل وسردسیری و نیمه گرمسیر قابل کشت است.

صنوبر اسراییلی : نهال صنوبر اسرائیلی یکی از بهترین گونه های صنوبر است،که گونه ی.صنوبر اسرائیلی سازگاری  بسیار بالایی با اکثر اقلیم وآب وهوای کشور عزیزمان دارد.این درخت بدون هیچگونه خم شده گی وشاخه ی اضافه س و افتادگی کوچکی رشد به سوی بالا دارد. این نهال استقامت و قدرت زیادی در برابر باد دارد. به دلیل به عنوان بادشکن به دور باغ و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نهال صنوبر ایتالیایی :

  1. نهال صنوبر ایتالیایی عمومی: یکی از نسخه‌های معروف و پرکاربرد صنوبر ایتالیایی است، که به عنوان یکی از درختان محبوب منظرسازی و زینتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گونه از صنوبر ایتالیایی دارای برگ‌های سبز تیره و سوزنی است که به طول ۶ تا ۱۰ سانتیمتر می‌رسد. ارتفاع این درخت معمولاً بین ۲۰ تا ۳۰ متر و گاهی اوقات بیشتر نیز می‌تواند باشد.
  2. صنوبر ایتالیایی بلند: این نوع از صنوبر ایتالیایی دارای ارتفاع بلندتری است و معمولاً به عنوان درختان سایه‌ای در پارک‌ها و باغ‌ها استفاده می‌شود. برگهای این نوع صنوبر نیز معمولاً  سبز تیره و پررنگ می باشد. بافت چوب این درختان نیز معمولاً خوب است و از آن برای ساخت مبلمان یا انواع محصولات چوبی استفاده می‌شود.
  3. صنوبر ایتالیایی کوتاه: این گونه دارای ارتفاع کمتری است، برگ‌های صنوبر ایتالیایی کوتاه نیز معمولاً به اندازه کوچکتری نسبت به نسخه‌های بلند و بزرگتر آن است. درختان این نوع نیز بصورت کامپکت‌ تر و جذاب‌تری شکل می‌گیرند. به‌ طور معمول در فضاهای کوچکتر مانند حاشیه‌ها یا باغچه‌های کوچک کاربرد دارد.
  4. صنوبر ایتالیایی مونوکلتور: صنوبر ایتالیایی مونوکلتور یک نوع ویژه از صنوبر ایتالیایی است، که با شاخه‌های بسیار کمتر و درختی با شکل ستونی و عمودی شناخته می‌شود. این نوع صنوبر ایتالیایی دارای شاخه‌هایی کم و متمرکز به طور عمودی به اطراف درخت است. به دلیل شکل خاص و فضای کمتری که اشغال می‌کند، برای فضاهایی که فضای بسیار محدودی دارند استفاده می‌شود.

همچنین، تنوع دیگری از نهال صنوبر ایتالیایی با ارتفاع‌ها و فرم‌های مختلف نیز در بازار موجود است، که براساس نیازها و شرایط محیطی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کلام اخر :

برای کاشت صنوبر بهتر است با شرایط محیطی مناسب و آب وهوای مناسب صنوبر مناسب منطقه ی خود را انتخاب وکاشت کنید وهمچنین باانتخاب نهال سالم وبا کیفیت قدمی بزرگ در جهت احداث باغ خود بردارید تا نهال شما سازگاری بهتری را با شرایط ومحیط داشته باشد مشاوران وکارشناسان فراز نهال در تلاش هستند که با مشاوره های کاربردی در همه ی مراحل احداث تا برداشت همراه شما کشاورزان عزیز باشند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید به کارت بیاد
بستن
دکمه بازگشت به بالا